Rahka maistuu suomalaisille. Kuva: Colourbox.
Rahka maistuu suomalaisille. Kuva: Colourbox.

Makumaailmassa piti alkaa karvauden aikakausi, mutta lämpenimmekin happamuudelle. Proteiinivillitys kasvattaa rahkan suosiota.

Ruokatrendien asiantuntijat ovat ennakoineet karvaiden makujen esiinmarssia, mutta nyt näyttääkin siltä, että makuviisarit olisivat kääntyneet happamaan suuntaan. Siitä kielii rahkan suosio.

Kuntoilu- ja proteiinivillitys ovat tehneet rahkasta niin suosittua, että uusia välipalarahkoja tulee myyntiin jatkuvasti.
Mitä useampi suu tottuu rahkan happamuuteen, sitä valoisampaa tulevaisuutta veikataan piimälle. Valio on tarttunut trendiin kehittämällä hapanta himoitseville mangon ja mustikan makuiset välipalapiimät.

Jäätelönvalmistajat puolestaan panostavat jogurttijäätelöön. Ben & Jerry’sin frozen yoghurt -uutuudet on maustettu hunajalla ja vadelma-suklaalla. Herkullisimman jogurttijäätelön saa rakennettua tamperelaisen Minetin kioskilla, kun valitsee happaman hunnuksi passionhedelmäkastiketta.