Rapeat reidet – broilerinkoipi kannattaa unohtaa uuniin

Kokeile Sopan maustevinkkejä broilerille tai kehittele rennosti omasi. KUVA: Istock.

Täydellinen broilerinkoipi on pinnalta rapea ja sisältä mehevä. Tässä kaksi niksiä valmistamiseen.Lue koko juttu

Rapeat reidet – broilerinkoipi kannattaa unohtaa uuniin

Kommentit (11)

pikkukoipien paistoaika

Kiitos, takkar o pokkar! Näytät tosiaan olevan ainoa suomenkielinen netissä joka on antanut tarkat ohjeet myös pelkkien "pikkukoipien" paistoajasta ja -lämpötilasta. Isojen koipireisien paisto-ohjeita kyllä löytyy läjittäin..

• ylös 333
  • alas 287
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Kiitos oikein hyvistä vinkeistä! Parhaat! Olen tehnyt useita kertoja kanakoivet uunissa sinun ohjeellasi 😊

Vierailija

Sopiva mausteseos isoon muovipussiin ja broiskunkoivet perään. Pussi kiinni ja ravistetaan kunnes koivet on yltäpäältä mausteseoksen peitossa. Sitten koivet uunipellille ja uuniin, kiertoilma 175 astetta ja yksi tunti tai uunista riippuen voi tarvita vielä vartin lisää. Parempaa ja rapsakampaa broiskunkoipea saa hakea eikä sittenkään löydä.

Pöyry, Juha

Moitin sivua koska kotimaiset suurherkut jääneet kokonaan pois. Missä o0vat silakat jas kuha.

Juhani Kanerva

Miten sinne nahan alle voi mitään hieroa ? Jos ne koipireidet vaikka katkaisee, niin miten sinne nahan alle niihin nuijiin ja reisiin mitään ripottelee ? Mulla mitään Korianteria, Sitruunankuorta, Dijonsinappia tai omenasiideriä. Eikö voisi vaan laittaa ne koipireidet uuniin omassa liemessään ? Vai onko tämä ruuanlaitto jotain ihme tiedettä ?

Tuhat suukkoa ruustinnalta

Minä tungen nahan alle valkosipulin kynsiä, kaksi jokaiselle. Sitten itse säilöttyjä suolasitruunan lohkoja  vuoan tyhjiin paikkoihin ja valelen vielä sitä suolalientä päälle.

Valitsen usein valmiiksi marinoituja, jotka pesen kunnolla haalealla vedellä, huuhtelen kylmällä ja kuivaan.  Niissä on suola ehtinyt imeytyä sisään, mutta ei liikaa sitä marinadin makua.  

nälkä..

Voiko nää paistaa samassa perunalohkojen kaa? Ja pitäskö silloi olla jotain nestettä perunojen takia? tuleeko niistä siltiki rapeet jos laittaa nestettä ja kuinka paljon? Vai voiko perunoita paistaa uunissa ilman nestettä?

Moikka, broilerinkoivet voi hyvin paistaa perunalohkojen kanssa. Nestettä ei tarvitse lisätä, mutta perunat on hyvä kevyesti öljytä ennen paistoa. Lohkotut perunat kypsyvät nopeammin kuin broileri, joten ne kannattaa lisätä uuniin hieman myöhemmin.

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat