Ei enää ylikypsiä löllökkeitä – opi pomminvarma tapa kypsentää parsaa!

Uuniin ja ulos. Tällä tavalla parsa kypsyy 10 minuutissa ja onnistuu aina.Lue koko juttu

Kommentit (14)

KokkiRumpali

Kyllä minulla parsa valmistuu parsakattilassa kuten tähänkin saakka. kiehuu muuten parsasta riippuen 3-5 min ja on just eikämelkeen. Kyllä minä keittämistä kuitenkin hiemna helpompana pidän :)

nirso

Ekaa kertaa eilen tein,keitin just tuon 3-5 min...sanonpahan vaan että paljon melua tyhjästä. Kai ne vissiin maistuis paremmalle jos niissä ois ollu litra voisulaa ja pekonia ympärillä. Ihan turhaan vaahdottu asia. Kiitos,ei toiste noin mitätöntä juttua.

Vierailija

Kypsennän parsan pannulla, alle desi vettä, ruokalusikallinen voita. Annetaan paistua kunnes vesi on haihtunut ja voi tirisee. Täydellinen lopputulos joka kerta.

Rewiar

Vihreä parsa taiata tyviosa poikki niin että napsahtaa
Vokkipannussa eli suorapohjainen laakeassa astiassa
ei tarvitse kuoria
oliviöljy, suola, mustapippuri sekoiota öljyssä grilliin pienellä lämmöllä
10 -15 koemaista ooohh hyvää

Mirjam

KokkiRumpali kirjoitti:
Kyllä minulla parsa valmistuu parsakattilassa kuten tähänkin saakka. kiehuu muuten parsasta riippuen 3-5 min ja on just eikämelkeen. Kyllä minä keittämistä kuitenkin hiemna helpompana pidän :)

Minäkin keitän valkosen parsan parsakattilassa. Vihreän parsan "paistan" nykyään öljyssä tai voissa kevyesti paistinpannulla. Huomattavasti helpompaa vielä kuin keittäminen ja tulee tosi hyvää. Vihreä parsa on suosikkini mutta kyllä valkoinenkin kelpaa. Vihreää harvoin tarvitsee ollenkaan kuoria.

Vierailija

Parsaa ei saisi paistaa, tai menetetään parhaat vitamiinit. Keittäminen vedessä tai höyryssä on paras tapa säilyttää parsan terveyshyödyt.

Anneli M.

Toisin kuin muut kommentoijat, minä kokeilin tätä reseptiä ennen kommentointia. Täytyy sanoa, että ihan paras ohje! Olen parsan suurkuluttaja ja valmistanut parsaa sekä parsakattilassa että pannussa vesi-voiseoksessa hauduttamalla, mutta tämä menetelmä hakkaa molemmat kirkkaasti. Jos haluaa vihreitä, pulleita ja rapsahtavan rapeita parsoja, joiden ravintoarvoja ei ole liotettu veteen, tämä on erinomainen  menetelmä. Varsinkin jos parsaa tarvitaan paljon, tämä hakkaa muut menetelmät helppoudessaan. Pientä määrää varten ei ehkä raaski  uunia lämmittää, mutta itselläni oli ensin uunissa aterian muu osa, ja parsat menivät sinne  kaveriksi loppuvaiheessa.

Chef

Aivan nurinkurinen ohje!
Ekaks puumainen osa pois, sitten vasta kuoritaan.

Öljy vähintään mukaan uunikypsennykseen! Ei jälkeenpäin. Parsathan kuivaa 10 minuutissa 175 asteessa.

Korjatkaa ohje!!

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat