Näin ryöppäät rouskut ja teet kastikkeen joka onnistuu aina!

Näin ryöppäät rouskut ja teet kastikkeen joka onnistuu aina!

Kuva: <span class="photographer">Sanoma-arkisto/Kimmo Räisänen</span>

Rouskukastiketta ei tarvitse keksiä uudelleen, kun on olemassa tämä klassikko-ohje, jolla se onnistuu aina! Katso myös helppo ryöppäysohje.Lue koko juttu

Kommentit (5)

Tanja R

Mä ainakin oon tänä kesänä jo keräillyt noita rouskuja. Teen eillisestä rouskusaaliista kastiketta itselleni, kun yhteen myyntipisteeseen kelpaa vain haaparouskut, niiin pitäähän se eillinen sienireissu sitten hyödyntää oman ruoan valmistamiseen, kun ei oltu myyntipisteessä täysin varmoja ovatko keräämäni sienet haaparouskuja vai jotain muita rouskuja. Mietin vaan kenestähän edellinen kommentoija puhunut. Ajankohdan perusteella epäilykset ovat suuret, että tarkoittavat minua. No en todellakaan ole huohottanut kenenkään perässä. Itsekin siihen aikaan menin omia teitä, juoksin Salpakankaan metsissä, uin Messilässä ja muualla Lahden vesissä, liikuin luonnossa yms.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Tanja.R

Mutta sain minä siellä ostopisteellä kuitenkin 2-luokan männynherkkutatista 50 senttiä. Eillen se olisi ollut vielä ykkösluokan!

Tanja.R

Muutin tän ohjeen sen verran että ensin ryöppäsin rouskut kattilassa kiehuvassa vedessä 10 min, siivilöin ne ja huuhtelin kertaalleen vesihanan alla lävikössä. Leikkasin sipulin ja valkosipulia hienoksi silpuksi puisella leikkuulaudalla, laitoin extra virgin oliiviöljyä paistinpannulle, ja sienet siihen joukkoon. Maustoin kristallisuolalla. Sitten kuullotin ja paistoin sipulia ja sieniä pannulla sopivan aikaa. Tämä vaihe juuri menossa, ja kohta laitan lopuksi maustamatonta kaurajogurttia ja/tai maustamatonta soijajogurttia. Pyrin nimittäin olemaan mahdollisimman pitkälle vegaani! Kohta syön perunoiden kanssa. Perunat ovat jo kiehumassa.

Tanja.R

Viimeistelin kastikkeen Fazerin Yosa Greek style natural kaurajogurtilla. Oikean sienikastikkeen näköistä tuli värin, paksuuden ja rakenteen puolesta :)

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat