Sopan suuri simatesti paljasti karmaisevan totuuden

Sopan suuri simatesti paljasti karmaisevan totuuden

Glorian ruoka & viinin ja Soppa365:n toimitus testasi kahdeksan kaupoissa myytävää simaa – ja järkyttyi.Lue koko juttu

Kommentit (19)

Flan

Yhtäkään niitä omenamehu-hiilihappo-juomaa ei pitäisi saada edes nimittää simaksi!

Laitoin juuri wanhanaikaisen siman käymään. Jos sitä ei jostain syystä tulisi tehdyksi, ostaisin Hommanäsiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Turha artikkeli, joku maistoi simaa ja kaksi oli hyvää, ei mitään asiaa.

Itse arvostan, olen kokeillut useita kaupan simoja monena vuonna eikä mikään niistä edes etäisesti muistuttanut sitä juomaa mitä sen pitäisi olla. Nyt menee testivoittaja kokeiluun!

Amapola

Ei kannata kaupan litkusimoja ostaa, lähes samalla rahalla kuin nuo parhaiksi mainitut tekaisee 8 litraa kunnollista simppaa. Eikä sitä sokeriakaan kannata liikaa pihdata. Minun simaani tulee siis 8 litraa kiehuvaa vettä. jonka lorautan ämpäriin muiden ainesten päälle (1/2 kg taloussokeria, 1/2 kg fariinisokeria, 1 pkt rusinoita, 4 sitruunaa kuorittuina ja puolitettuina). Annan siman jäähtyä muutaman tunnin ja sitten poimin sitruunanpuolikkaat ylös ja puristan niistä nesteet siivilän läpi takaisin sankoon, liotan kynnen kokoisen palan hiivaa ja lisään sen haaleaan simaseokseen hyvin sekoittaen. Sitten kansi tiiviisti sangon päälle ja antaa muhia huoneen lämmössä seuraavasn aamuun. Aamulla rusinat ovat nousseet pinnalle, joten ne voi ennen pullottamista helposti kerätä pois. Ennen pullotusta lisään vielä pullon pilsneriä tai pikkutölkin alkoholitonta olutta. Pullot viileään ja parhaimmillaan sima on noin 5-6 vrk kuluttua, pirskahtelevaa ja tumman kullankeltaista.

Tuplis

Itse en voi edes ostaa kaupan simoja kun jokaisessa omenamehua ja olen allerginen omenalle kaikessa muodossa. Miksi sitä omenaa pitää joka paikkaan tunkea

Miksi ostaa kaupan "simoja" kun omatekemä on sata kertaa parempaa. Siman teko on helppoa, ja halvaksikin se tulee. Omatekemässä ei myöskään mitää lisäaineita eikä muuta roskaa, joka ei simaan kuulu. Perheelliset isät ja äidit, tehkää simanne itse, älkääkä juottako kaiken maailman roskaa lapsillenne. Netti on ohjeita pullollaan.

Vierailija

Meillä ei tehdä simaa siksi, koska meillä on 4 henkeä ja simaa kuluu joka vuosi korkeintaan kaksi lasia henkeä kohden. Niin pienen määrän tekeminen tuntuu typerältä. Silloin kun viimeksi tein simaa, jouduin heittämään melkein kaiken pois. Sokerijuomaa meillä ei juoda kuin yhtenä päivänä vapun aikana. Jos tulisi vieraita, kannattaisi tehdäkin. Nyt voidaan ostaa juuri se yksi pullo, mikä on sitten tarpeeksi.

Vierailija

Kaskein sima parasta näistä!
Todellakaan ei kerro koko kansan makua, jos muutama maistellut...omaa harkintaa kannattaa käyttää.
Niin monta mieltä, ku on miestäki!
.

Vierailija

Pari rusinaa sekaan niin lasillinen Marlin kotisimaa menee täydestä kuin väärä raha, ja saatavilla lähes joka kaupasta. Parhaan siman kuitenkin saa kun tekee itse sen vappuna niin on valmista juotavaksi juhannuksena. Sima on mitä parasta uimarantajuomaa mutta pitää varoa räjähteleviä pulloja (korkkeja). Resepti on tietysti salainen. Tuo VIP oli pahinta litkua mitä olen maistanut, Mehukattia en ole uskaltanut kokeilla.

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat