Edullinen puuro syntyy sekoittamalla hiutaleita, lisäämällä siemeniä tai valmistamalla lempeä uunipuuro hitaasti haudutellen.  Tästä löydät Soppa365:n puuroklassikot.

1. Lounaaksi uunipuuro

Uunipuuro on täydellinen viikonloppuruoka. Se toimii verkkaisen aamun aamupalana tai lounaaksi ulkoilun jälkeen. Tässä puurossa kuitua on lisätty siemenillä ja täyteläisyyttä hauduttamallla spelttihiutaleet maitoon. Puuron hautuessa valmistuu omena-puolukkakeitto. Vaniljatangon voi jättää keitosta pois, niin hinta pysyy kohtuullisena.

Tästä löydät uunipuuron ja omena-puolukkakeiton ohjeen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

 

Sisältö jatkuu mainoksen alla

2. Gluteenittoman voimapuuro

Vartissa hautuvaan gluteenittomaan puuroon ladataan reilu kourallinen kvinoaa, gluteenittomia kaurahiutaleita ja auringonkukansiemeniä. Kuivatut mustikat voi korvata tuplamäärällä pakastettuja.

Tästä löydät gluteenittoman puuron ohjeen.

3. Retkeilijän puuroeväs toimii myös kotona

Valmista oman perheen puurosekoitus. Sekoittele hiutaleita, mausteita ja siemeniä, joukkoon voi laittaa myös marjajauhetta. Hauduta kotona aamupuuroksi tai pakkaa sekoitusta mukaan reppuun, kun lähdet hiihtoretkelle, puuro kypsyy hetkessä nuotiopaikalla trangiassa.

Tästä löydät puuroseoksen ohjeen.

4. Vatkattu puolukkapuuro ei petä

Klassikko ei esittelyjä kaipaa. Mannasuurimoiden ja puolukan liitto on täydellinen. Vaihtamalla puolukat herukoihin saa helposti uuden makuisen puuron. Mannasuurimot voi myös vaihtaa täysjyvämannaan.

Tästä löydät vatkatun puolukkapuuron ohjeen.

Kuvat: Tuomas Kolehmainen, Sami Repo, Riikka Väliahde ja Arto Vuohelainen

 

Sisältö jatkuu mainoksen alla