Me Naiset on lisännyt 1485 reseptiä.
Linkitetty 291 keittokirjaan.
Ohje Riikka Väliahde Kuva Tuomas Kolehmainen

Perunasta ja juustosta paistetaan rapeat kasvispihvit. Ruoka on sekä halpa että herkullinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Annoksia
4
Valmistusaika
30 min
Vaikeustaso
Helppo

Perunafritterit

Ainekset

6
perunaa
2
tl
suolaa
2
valkosipulinkynttä
2
dl
babypinaattia
1
dl
juustoraastetta
1
muna
½
tl
mustapippuria
Paistamiseen
voita tai öljyä

Työvaiheet

  1. Pese ja kuori perunat. Huuhtele ne kylmällä vedellä ja raasta karkealla terällä. Nostele raaste kulhoon ja lisää suola. Sekoita.
  2. Kuori valkosipulin kynnet ja hienonna ne hyvin. Leikkaa pinaatinlehdet karkeasti muutamaan osaan. Nosta perunaraaste siivilään ja puristele ylimääräinen neste pois. Sekoita peruna, pinaatti, valkosipuli, juustoraaste ja pippuri kulhossa. Riko joukkoon muna ja sekoita hyvin.
  3. Kuumenna pannu keskilämmöllä. Jos sinulla lettupannu, käytä sitä. Anna voin sulaa pannuun. Nosta 2–3 ruokalusikallista taikinaa jokaiseen lettupannun koloon ja painele tiiviisti. Anna ruskistua, käännä ja ruskista myös toinen puoli. Paista koko seos. Jos käytät isoa pannua, nostele sille kerrallaan kaksi tai kolme lettusta.

Kommentit (5)

anonyymi

Ei vain käy vegaaneille tämäkään.Munaa ja juustoa...

Ei-vegaani

Miksi pitäisi käydä? Kaipa reseptejä löytyy teillekin.

NamNamNamNam

Mutta gluteenittomaan ruokavalioon käy mainiosti!!!!

Tuicku

Olisiko kuvan kastikkeelle ohjetta?

Emilia Soppa365
Seuraa 
Liittynyt18.4.2017

Kiitos kommentistasi, helpon (kuvan tyylisen) kastikkeen frittereille saat esimerkiksi maustamalla 200 g turkkilaista jugurttia dijoninsinapilla, hunajalla, suolalla ja pippurilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Soppa365 on lisännyt 288 reseptiä.
Linkitetty 0 keittokirjaan.
OHJE Ja KUVA Tuuli Kanerva

Helposti syötävät maissiribsit vääntyvät hauskasti käyriksi uunin tai grillin kuumuudessa. Näiden syöminen onnistuu ilman sen suurempaa sotkua ja naaman tahriintumista!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Annoksia
8
Valmistusaika
25 min
Vaikeustaso
Helppo

Maissiribsit

Ainekset

4
tuoretta maissintähkää
4
rkl
öljyä tai voita
2
tl
cajunmaustetta
1
tl
valkosipulijauhetta
1/2
tl
cayennepippuria
tuoretta persiljaa

Työvaiheet

  1. Sekoita öljy tai voi sekä mausteet keskenään.
  2. Puolita maissintähkät. Leikkaa sen jälkeen puolikkaat pituussuunnassa puoliksi ja sitten vielä puoliksi.
  3. Sivele palat mausteöljyllä tai -voilla. Kypsennä grillissä tai 225 asteisessa uunissa noin 15 minuuttia.
  4. Viimeistele maissiribsit tuoreella hienonnetulla persiljalla.

Vinkki Voit käyttää myös esikeitettyä maissia, mutta se ei taivu käyräksi, toisin kuin tuoreet maissit. Taipumista voit edesauttaa kypsentämällä maissit uunissa kova sisus ylöspäin.

Kommentit (0)

Glorian ruoka ja viini on lisännyt 2962 reseptiä.
Linkitetty 3 keittokirjaan.
OHJE Inka Valima KUVA Panu Pälviä

Ohuiksi viipaleiksi leikatuista kasviksista saa hauskannäköisiä vartaita. Mikä parasta, ne kypsyvät nopeasti ja tasaisesti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Annoksia
30 min + marinointi 2 t
Valmistusaika
4
Vaikeustaso
Helppo

Värikkäät kasvisvartaat

Ainekset

1
iso munakoiso
1
iso kesäkurpitsa
1
ps tai nippu retiisejä
3
eriväristä paprikaa
2
sipulia
MARINADI
2
valkosipulinkynttä
3
rkl
rypsiöljyä
1
rkl
soijakastiketta
1
rkl
siirappia
1
rkl
miriniä
tl
suolaa

Työvaiheet

  1. Jos käytät puisia varrastikkuja, laita ne kylmään veteen likoamaan vihannesten leikkaamisen ja marinoinnin ajaksi.

  2. Leikkaa munakoiso ja kesäkurpitsa ohuiksi, noin puolen sentin paksuisiksi viipaleiksi. Leikkaa retiisit hieman paksummiksi viipaleiksi, kukin retiisi 3–4 osaan. Leikkaa paprikat munakoisokiekkojen kokoisiksi paloiksi. Kuori sipulit. Leikkaa sipulit neljään lohkoon ja irrota sipulin kerrokset toisistaan. Laita kaikki vihannekset isoon kulhoon.

  3. Valmista marinadi. Kuori ja raasta valkosipulinkynnet. Sekoita öljy, soijakastike, siirappi, mirin ja suola keskenään. Kaada marinadi kulhoon ja pyörittele se kasvisviipaleiden joukkoon tasaisesti. Nosta peitettynä jääkaappiin ja anna kasvisten maustua pari tuntia.

  4. Pujota marinoidut kasvikset vartaisiin niin, että viipaleet ovat melko tiiviisti kiinni toisissaan. Säästä ylimääräinen marinadi.

  5. Grillaa kasvisvartaita kuumassa grillissä noin 15 minuuttia, kunnes ne ovat saaneet kauniin tummanruskean pinnan. Sivele vartaita marinadilla grillauksen aikana.

Vinkki Kylmät keitetyt perunat ovat hyvä lisä vartaisiin. Leikkaa perunat samanlaiseen muotoon, mutta jätä ne muita kasvisviipaleita paksummiksi.

Kommentit (0)

Me Naiset on lisännyt 1485 reseptiä.
Linkitetty 2 keittokirjaan.
OHJE Krista Kupariharju KUVA Piia Arnould

Uunifetapasta ei mene koskaan muodista. Tässä versiossa feta saa hieman erilaista makua fenkolinsiemenistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Annoksia
2
Valmistusaika
30 min
Vaikeustaso
Helppo

Taivaallinen feta-tomaattipasta

Ainekset

200
g
fetajuustoa
250
g
kirsikkatomaatteja (tai miniluumutomaatteja)
FENKOLIÖLJY
½
dl
oliiviöljyä
2
tl
fenkolin siemeniä
1
tl
chilihiutaleita
LISÄKSI
300
g
nauhapastaa (esim. bucatini tai linguine)
(suolaa ja mustapippuria)
PÄÄLLE
tuoretta lehtipersiljaa ja/tai oreganoa

Työvaiheet

  1. Kuumenna uuni 200 asteeseen. Laita fetakimpale ja tomaatit vierekkäin uunivuokaan.

  2. Murskaa fenkolin siemenet ja chilihiutaleet morttelissa ja kääntele öljyyn. Kaada fenkoliöljy fetan ja tomaattien päälle. Paahda uunissa noin 20 minuuttia.

  3. Keitä pasta sillä aikaa kypsäksi suolalla maustetussa vedessä pakkauksen ohjeen mukaan. Valuta ja kääntele uunivuokaan. Tarkista maku ja mausta lisää tarvittaessa.

  4. Hienonna tuoretta oreganoa päälle.

Kommentit (0)

Me Naiset on lisännyt 1485 reseptiä.
Linkitetty 5 keittokirjaan.
OHJE Krista Kupariharju KUVA Piia Arnould

Kirpeää sitruunaa ja ruskistettua voita, mitäpä muuta ihminen kesäpastaansa kaipaisi? Makeat tuoreet herneet ovat ihania sattumia pastan joukossa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Annoksia
2
Valmistusaika
30 min
Vaikeustaso
Helppo

Sitruuna-hernepenne

Ainekset

300
g
penneä
dl
pastan keitinvettä
1
luomusitruuna
200
g
voita
150
g
(pakaste)herneitä
noin ½
tl
suolaa
½
tl
rouhittua mustapippuria
LISÄKSI
tuoretta basilikaa

Työvaiheet

  1. Pese sitruuna huolellisesti ja leikkaa mahdollisimman ohuiksi viipaleiksi, poista siemenet.

  2. Laita 100 grammaa voita paistinpannulle ja sulata voi pikkuhiljaa keskilämmöllä. Paahda, kunnes voi tuoksuu pähkinäiselle, mutta varo, ettet polta voita! Nosta sitruunaviipaleet ruskistettuun voihin miedolle lämmölle pehmenemään.

  3. Keitä tällä välin pasta kypsäksi suolalla maustetussa vedessä pakkauksen ohjeen mukaan. Valuta pasta, mutta säästä keitinvettä.

  4. Lisää sitruunoiden joukkoon loppu 100 grammaa voita, pasta ja keitinvesi, herneet ja mausteet. Kääntele tasaiseksi ja tarvittaessa keitä hetki kokoon kovalla lämmöllä. Hienonna päälle basilikaa ja tarjoa heti.

Kommentit (0)